Baggermeester

Scheepvaart en Transport College

Lloydstraat, Rotterdam

  • Maritiem technisch
  • MBO
Waterbouw

De baggermeester is schipper én operator op een hightech baggerschip. Naast de nodige algemene kennis en baggertechnische bekwaamheid, moet je als baggermeester ook verstand hebben van organisatie en logistiek. Baggeraars zijn de bouwkundigen van de zee; ze noemen zichzelf daarom ook wel waterbouwers. Dankzij hun grote kennis staan de Nederlandse baggeraars op eenzame hoogte. Er is meer dan genoeg werk voor Nederlandse maatschappijen (en hun werknemers) in het buitenland, want de vraag naar Nederlandse expertise is enorm.

Een deel van je schooltijd breng je door op onze simulatoren. Hier leer je het baggerproductieproces in een veilige omgeving. Je krijgt vakken als grondmechanica (in theorie maar ook in het zandlaboratorium). Daarnaast krijg je lessen in pomptechniek en sleutel je aan een grote baggerpomp. Je bekwaamt je in navigatie en de techniek, leert lassen en bankwerken en ga je aan de slag in onze machinekamer. Dit is kortom een brede technische opleiding die je klaarstoomt voor de dynamische baggerwereld.

Lees meer

Facebook

Used for the like, share, comment, and reaction icons

3 days ago

Young Maritime Representative

Ook wanneer het slecht weer is, blijft het leven doorgaan in de maritieme sector!🌊
#maritimebyholland #slechtweer @ Vlissingen, Netherlands
... See MoreSee Less

Ook wanneer het slecht weer is, blijft het leven doorgaan in de maritieme sector!🌊
#maritimebyholland #slechtweer  @ Vlissingen, NetherlandsImage attachment

Studiegenootjes van Danique hebben afgelopen half jaar een modelzeiljacht ontworpen om daarmee mee te doen aan een race. Ze zijn begonnen met het ontwerpen van het model in computerprogramma’s, daarna zijn ze 4 weken bezig geweest met het bouwen van het zeilbootje.
Op het filmpje is te zien hoe ze op de TU Delft bezig zijn met het bouwen en testvaren van de modelzeilbootjes in een sleeptank van de universiteit. Op het einde van het filmpje is de wedstrijd te zien bij het onderzoeksinstituut Marin, het bootje wat als eerst over de finish was in verschillende parcours won de wedstrijd!
#maritimebyholland #marin
... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Daan Horstmeier wanneer ontwerp jij een hyper zuinige boot?

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!!
#maritimebyholland
... See MoreSee Less

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!! 
#maritimebyholland

Comment on Facebook

Zeebenen in de klas...

Goed bezig Daan Horstmeier en YMR’s

Voor mijn opleiding Maritiem Officier heb ik (Jesper) de training Basic Safety gevolgd. Tijdens deze training hebben wij geleerd wat te doen bij een noodgeval zoals brand of het schip verlaten. Door oefeningen te doen zoals de weg zoeken in ruimtes vol rook, met een luchtfles op je rug. Deze dagen waren naast leerzaam ook heel leuk om mee te maken!
#maritiem #maritiemofficier #training
... See MoreSee Less

2 weeks ago

Young Maritime Representative

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart @ Volkeraksluizen ... See MoreSee Less

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart  @ VolkeraksluizenImage attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Sorry volgens mij ben je in de war. De Krammersluizen hebben deze kering van zoet na zout en de volkeraksluizen niet.

Load more