In een jaar tijd doorloop je verschillende fases waarbij aan het einde van het jaar een boot op waterstof is gerealiseerd en hiermee geracet wordt in Monaco. In het begin van het jaar wordt er veel geanalyseerd van het voorgaande jaar zodat er voortgeborduurd kan worden op de kennis die al aanwezig is. Vervolgens wordt er een TLC(Top Level Concept) en een SLC(Sub Level Concept) gemaakt, hierin worden de grootste beslissingen genomen over de boot zoals welke vorm de boot ongeveer gaat krijgen en welke grote componenten gebruikt gaan worden en welke positie die op de boot krijgen. Als dit vast staat wordt er gewerkt aan het Detailed Design, dit design omvat alles in de boot tot de laatste schroefjes aan toe.
Als dit design af is kan er begonnen worden met de productie van de verschillende onderdelen en als deze zijn geproduceerd wordt er overgegaan op de Assembly fase waarin de boot volledig in elkaar wordt gezet. Doordat de fases van elkaar afhankelijk zijn is het erg belangrijk dat er overzicht worden gehouden, goed wordt gepland en dat de deadlines worden gehaald. Op het moment dat de boot in elkaar gezet is kan het testen beginnen, dit onderdeel is zeer belangrijk omdat bepaalde parameters van de boot juist moeten worden ingesteld. Vooral software kan goed getest worden in deze periode en eventueel aangepast. Ook wordt er nog gekeken naar de wrijving van de boot en of hier nog iets aan verbeterd kan worden. Bekijk onderstaande video waarin de eerste vaart met onze waterstof boot te zien is!
Aan het einde van het jaar doen we mee aan de Monaco Open Sea Class waarbij er drie onderdelen zijn; uithoudingsvermogen, snelheid en maneuvreerbaarheid. Hierbij hopen wij dit jaar eerste te worden.
Meer informatie Hydro Motion Team