Nederland Maritiem Land zoekt jongerenambassadeurs

MbH

Rotterdam

04.06.2018

Nederland Maritiem Land is op zoek naar nieuwe Young Maritime Representatives (YMR’s). Dit zijn jongerenambassadeurs die over hun ervaringen in de maritieme sector willen vloggen en bloggen. Studenten afkomstig van maritieme mbo-, hbo- en universitaire opleidingen en young professionals die minder dan twee jaar werkzaam zijn in de sector komen in aanmerking voor de functie van YMR. De verkiezing van de nieuwe YMR’s vindt voor het zesde jaar op rij plaats.

 

Meevliegen met een maritieme luchtfotograaf, het bijwonen van exclusieve maritieme evenementen, rondleidingen bij belangrijke maritieme bedrijven of praten met de minister-president. Een studiejaar lang doen YMR’s dit soort bijzondere ervaringen op en leggen ze hun belevenissen vast om andere jongeren te interesseren voor een studie en baan binnen de maritieme wereld. Innovatie, durf en ondernemingszin staan centraal in de Nederlandse maritieme sector en de carrièremogelijkheden zijn heel divers.

Kopstukken

Tijdens het ambassadeurschap vertellen de studenten ook over de ervaringen die ze opdoen tijdens hun studie en/of op hun werk. Dit gebeurt met berichten en vlogs op Facebook, Instagram en de website www.maritimebyholland.nl, maar ook live tijdens maritieme evenementen. Bij het netwerken, interviewen en vloggen worden de YMR’s ondersteund door een professioneel communicatieteam. Naast een kijkje achter de schermen, krijgen ze een geweldige introductie binnen de sector en bouwen de YMR’s binnen een jaar een krachtig netwerk op.

Pitchen en vloggen

Geïnteresseerde studenten kunnen zich nog tot 8 juni inschrijven op https://maritimebyholland.nl/ymr2018/. Tijdens een pitchdag op 14 juni mogen de kandidaten vervolgens laten zien wat ze kunnen. In maximaal vijf minuten vertellen ze waarom juist zij de nieuwe YMR’s moeten worden. Ze mogen gebruikmaken van presentatietechnieken als Powerpoint, video of social media. In de presentatie vertellen ze wie ze zijn, welke opleiding ze volgen, welke maritieme ervaring ze al hebben opgedaan, waar ze zichzelf over vijf jaar zien en vooral wat hun motivatie is om YMR te worden. Tijdens de pitchdag volgen de kandidaten ook een workshop Vloggen door pr-agency Havana Blue.

Wereldhavendagen

Het NML PR & Communicatie Expertpanel zal zich vervolgens buigen over de kandidaten en haar keuze voor de nieuwe YMR’s bekendmaken tijdens de Wereldhavendagen op 7 september. Na de bekendmaking worden de winnaars direct meegenomen naar verschillende activiteiten op de Wereldhavendagen. Het is dus belangrijk dat ze op 7, 8 en 9 september beschikbaar zijn.

meer informatie en aanmelden