Visserij officier kleine vissersschepen

Scheepvaart en Transport College

Stellendam

  • Varend
  • MBO
Visserij

Als visserij officier werk je op een trawler of kotter. Afhankelijk van het schip waar je op gaat werken, blijf je in de Nederlandse wateren of ga je verder van huis. Je werkt als stuurman / scheepswerktuigkundige.

Een wereldopleiding

Op school leer je navigeren zodat je op een veilige en economische wijze naar de visgronden kan stomen en het technisch onderhoud aan boord zodat je alle mogelijke storingen op zee kunt verhelpen. Maar je leert vooral ook alles wat met het vissen te maken heeft zoals netten boeten en repareren en scholen vis opsporen met de apparatuur die daarvoor aan boord is. Ook leer je het (ecologisch verantwoord) vangen van deze opgespoorde vis en, last but not least, het verwerken van de gevangen vis zodat de consument aan de wal een eersteklas stukje verse vis op zijn bord kan krijgen. Je bent na je opleiding in staat om dit alles in de praktijk te brengen.

Met het diploma visserij officier alle schepen en de nodige vaartijd (die je in de praktijk opdoet) heb je een wereldwijde vaarbevoegdheid op alle categorieën vissersschepen. Je kunt dan ook op de grote, internationaal opererende fabrieksschepen aan de slag als stuurman (S4) of scheepswerktuigkundige (W4).Met het diploma visserij officier kleine schepen en daarbij de nodige vaartijd (die je in de praktijk opdoet) mag je in een onbeperkt gebied als schipper varen op vissersschepen tot 60 meter lang.

Lees meer

Facebook

Used for the like, share, comment, and reaction icons

3 days ago

Young Maritime Representative

Ook wanneer het slecht weer is, blijft het leven doorgaan in de maritieme sector!🌊
#maritimebyholland #slechtweer @ Vlissingen, Netherlands
... See MoreSee Less

Ook wanneer het slecht weer is, blijft het leven doorgaan in de maritieme sector!🌊
#maritimebyholland #slechtweer  @ Vlissingen, NetherlandsImage attachment

Studiegenootjes van Danique hebben afgelopen half jaar een modelzeiljacht ontworpen om daarmee mee te doen aan een race. Ze zijn begonnen met het ontwerpen van het model in computerprogramma’s, daarna zijn ze 4 weken bezig geweest met het bouwen van het zeilbootje.
Op het filmpje is te zien hoe ze op de TU Delft bezig zijn met het bouwen en testvaren van de modelzeilbootjes in een sleeptank van de universiteit. Op het einde van het filmpje is de wedstrijd te zien bij het onderzoeksinstituut Marin, het bootje wat als eerst over de finish was in verschillende parcours won de wedstrijd!
#maritimebyholland #marin
... See MoreSee Less

Comment on Facebook

Daan Horstmeier wanneer ontwerp jij een hyper zuinige boot?

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!!
#maritimebyholland
... See MoreSee Less

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!! 
#maritimebyholland

Comment on Facebook

Zeebenen in de klas...

Goed bezig Daan Horstmeier en YMR’s

Voor mijn opleiding Maritiem Officier heb ik (Jesper) de training Basic Safety gevolgd. Tijdens deze training hebben wij geleerd wat te doen bij een noodgeval zoals brand of het schip verlaten. Door oefeningen te doen zoals de weg zoeken in ruimtes vol rook, met een luchtfles op je rug. Deze dagen waren naast leerzaam ook heel leuk om mee te maken!
#maritiem #maritiemofficier #training
... See MoreSee Less

2 weeks ago

Young Maritime Representative

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart @ Volkeraksluizen ... See MoreSee Less

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart  @ VolkeraksluizenImage attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Sorry volgens mij ben je in de war. De Krammersluizen hebben deze kering van zoet na zout en de volkeraksluizen niet.

Load more