Master of Marine Shipping Innovations

Maritierm Instituut Willem Barentsz

Terschelling

  • Maritiem technisch
  • WO
jachtbouw-watersportindustrie

Innovatie is noodzakelijk om de positie van de scheepvaart in Nederland te versterken en zo adequaat mogelijk in te spelen op (inter)nationale ontwikkelingen. Het maritieme werkveld vraagt dan ook om experts die via een multidisciplinaire aanpak met complexe innovatieprojecten kunnen ‘dealen’. De nieuwe tweejarige Master opleiding Marine Shipping Innovations leidt u op tot die expert.

Perspectief

Als afgestudeerde van de Master opleiding Marine Shipping Innovations kunt u complexe innovatietrajecten realiseren vanuit uw operationele expertise. U leert hoe u innovaties kunt ontwerpen, implementeren en uitvoeren. U kunt een strategie ontwikkelen en bent een gesprekspartner op alle organisatieniveaus. De opleiding is voor professionals (die voldoen aan de toelatingseisen) uit de zeevaart, maritieme dienstverlening, scheepsbouw, maritieme toeleveranciers, waterbouw, offshore en docenten uit het maritieme onderwijs.

Programma

De opleiding is opgebouwd uit twee onderdelen:

Maritiem Operationeel en Maritiem Innovatief.

Bij het onderdeel Maritiem Operationeel (36 EC) kunt u kiezen uit drie leerlijnen:
• Maritieme Technologie
• Nautische Specialismen
• Maritiem Ontwerp

Het is mogelijk om een combinatie van modules te volgen uit de drie verschillende leerlijnen als dit meer aansluit bij uw eigen werkomgeving of de richting van uw afstudeeronderzoek.

Het onderdeel Maritiem Innovatief (24 EC) bestaat uit:
• Module Innovatief Ontwerpen
• Onderzoeksplan
• Masterclass
• Masterthesis

Praktijk

De opleiding legt een nauwe verbinding met de beroepspraktijk. We gaan dan ook uit van de medewerking vanuit de organisatie waar u werkt.

Afstuderen

U studeert af met een masterthesis. U voert een onderzoeksproject uit dat resulteert in een innovatief ontwerp. Bij de thesis wordt u stapsgewijs door het onderzoek geleid door een gefaseerde aanpak.

Studieduur

De nominale studieduur van de opleiding bedraagt twee jaar en is gebaseerd op 840 studie-uren (30 EC’s) per jaar. Heeft u al hoger onderwijs gevolgd of heeft u in de praktijk door ervaring of cursussen een gelijkwaardig niveau bereikt, dan komt u mogelijk in aanmerking voor vrijstellingen en kunt u de opleiding in minder dan twee jaar doorlopen.

Lestijden

U start met een onderwijsblok van twee weken. Daarna zijn er in het eerste jaar nog drie onderwijsblokken van een week. In het tweede jaar zijn eveneens drie onderwijsblokken van een week. Naast de onderwijsblokken vindt het onderwijs plaats op afstand. U studeert thuis of vanaf uw werkplek.

Locatie

U volgt de opleiding aan het Maritiem Instituut Willem Barentsz (MIWB) op Terschelling. Het MIWB kent een lange geschiedenis. Al sinds 1875 is er een zeevaartschool op het eiland. Anno nu is het instituut – in de volksmond: de zeevaartschool- uitgegroeid tot een van de best uitgeruste nautisch-technische instituten van Nederland.

Toelatingseisen

Voor de toelating dient u in het bezit te zijn van een getuigschrift van een verwante bacheloropleiding. Daarnaast kunnen er kwalitatieve toelatingseisen gelden. Denk hierbij aan aanvullende eisen van tenminste 4 jaar beroepservaring, kennis van wis- en natuurkunde op hbo-niveau en werken op management level. Ook geldt hier een numerus fixus. Klik hier voor meer informatie.

Niet het juiste diploma?

Heeft u niet het juiste diploma, maar wel een gelijkwaardig diploma of een gelijkwaardig niveau? Informeer dan naar de mogelijkheden.

Kosten

Voor de opleiding bent u collegegeld verschuldigd. Het wettelijk collegegeld voor studiejaar 2015-2016 bedraagt ca. € 2.000,-. Het hogere instellingscollegegeld bent u bijvoorbeeld verschuldigd als u al een masteropleiding heeft afgerond. Hierop zijn uitzonderingen. Kijk voor meer informatie op de website.

Belastingvoordeel

Voor zover u niet in aanmerking komt voor studiefinanciering of een tegemoetkoming, kunt u mogelijk een deel van uw studiekosten via de inkomstenbelasting terugkrijgen. Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl

Aanmelden

U kunt zich per e-mail aanmelden voor een oriënterend (telefonisch) gesprek met één van de docenten. U kunt uw verzoek mailen naar welmoed.velde@nhl.nl. Wij nemen dan contact met u op. U kunt zich ook aanmelden voor de intakeprocedure. U kunt een intakegesprek aanvragen via de website of door contact op te nemen met de opleiding.

Studieadvies

Voor vragen over de opleiding kunt u terecht bij: Welmoed van der Velde, 0562 446 631, welmoed.velde@nhl.nl Of bel met NHL Informatiecentrum: 058 251 1888.
Uitgebreide informatie op www.nhl.nl

Lees meer

Facebook

Used for the like, share, comment, and reaction icons

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!!
#maritimebyholland
... See MoreSee Less

Oproep ❗️: Zit jij op de middelbare school en lijkt het je super leuk als wij als drie YMR’s een leuke gastles komen geven over de maritieme wereld en over welke soort opleidingen er zijn? Of bent u ouder en zou u het leuk vinden als uw kinderen op de basisschool of de middelbare school meer te weten komen over de maritieme wereld? Wij zouden het heel gaaf vinden om onze verhalen te komen vertellen dus laat het ons dan alsjeblieft weten!! 
#maritimebyholland

Comment on Facebook

Zeebenen in de klas...

Goed bezig Daan Horstmeier en YMR’s

Voor mijn opleiding Maritiem Officier heb ik (Jesper) de training Basic Safety gevolgd. Tijdens deze training hebben wij geleerd wat te doen bij een noodgeval zoals brand of het schip verlaten. Door oefeningen te doen zoals de weg zoeken in ruimtes vol rook, met een luchtfles op je rug. Deze dagen waren naast leerzaam ook heel leuk om mee te maken!
#maritiem #maritiemofficier #training
... See MoreSee Less

5 days ago

Young Maritime Representative

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart @ Volkeraksluizen ... See MoreSee Less

Ymr bas was aan boord op zijn werkplek op een binnenvaartschip in de volkerak sluis. Dit is het grootste sluizencomplex van europa. Sluizen worden gebruikt om hoogteverschillen van water te overbruggen,maar ook om zoet en zout water te scheiden. De ene kant van de sluis is dan dus zoet water en de andere zout water. #binnenvaart  @ VolkeraksluizenImage attachmentImage attachment

Comment on Facebook

Sorry volgens mij ben je in de war. De Krammersluizen hebben deze kering van zoet na zout en de volkeraksluizen niet.

Wij wensen iedereen een fijne valentijnsdag toe! 🛥⚓️❤️
Foto: Plezier jachten bekeken de Air and Sea show in Fort Lauderdale Florida 2019.
#maritimebyholland #valentinesday
... See MoreSee Less

Wij wensen iedereen een fijne valentijnsdag toe! 🛥⚓️❤️
Foto: Plezier jachten bekeken de Air and Sea show in Fort Lauderdale Florida 2019. 
#maritimebyholland #valentinesday

Deze week heb ik (Jesper) Basic Safety Training gehad. Hier hebben wij geleerd wat we moeten doen bij brand en wanneer we het schip moeten verlaten.

Tijdens de training hebben we allerlei verschillende brandblussers gebruikt. Verder zijn we ook met zuurstofflessen door ruimtes vol rook gegaan. Maar ook hebben we geleerd hoe we moeten overleven op het water met behulp van een reddingsvlot.

Deze dagen waren heel leuk en leerzaam en is een goede basis om voorbereid op stage te gaan!👨‍🚒
... See MoreSee Less

Deze week heb ik (Jesper) Basic Safety Training gehad. Hier hebben wij geleerd wat we moeten doen bij brand en wanneer we het schip moeten verlaten. 

Tijdens de training hebben we allerlei verschillende brandblussers gebruikt. Verder zijn we ook met zuurstofflessen door ruimtes vol rook gegaan. Maar ook hebben we geleerd hoe we moeten overleven op het water met behulp van een reddingsvlot. 

Deze dagen waren heel leuk en leerzaam en is een goede basis om voorbereid op stage te gaan!👨‍🚒
Load more